návrat na hlavní stranu

Tento nezávislý server mapuje kulturní, sportovní a společenský život v České republice, členské zemi UNESCO.

Práce na parní lokomotivě je radostí i galejemi

V počátcích historických jízd na Osoblažce parní lokomotivy obsluhovali pamětníci, kteří pracovali na železnici už v parní éře. Protože je tato práce fyzicky velmi náročná, je nejvyšší čas zaškolit mladé pomocníky.
Strojvůdcům veteránům se snaží pomáhat asi pětice mladých nadšenců, čerstvých maturantů, kteří by rádi pochytili co nejvíc z jejich řemesla.
"Jet s parní lokomotivou je poměrně jednoduché. Pro začínajícího mašinfiru je nejdůležitější pochopit, jak parní stroj funguje a co všechno se může na lokomotivě pokazit, aby si dokázal poradit s drobnějšími opravami. O práci na parní lokomotivě je velký zájem, přestože při přikládání do kotle topič pracuje za teplot kolem osmdesáti stupňů. Je to fyzicky velmi náročná, ale krásná práce. Do pěti let bude nutné nahradit železniční pamětníky novou generací. Jen hrstka lidi dostane v životě příležitost řídit parní lokomotivu, takže je to určitě privilegium, a na druhou stranu to jsou galeje." popsal Jaromír Foltýn práci mašinfíry na parostroji
Krnovské noviny REGION
ze dne 13.října 2009
DALŠÍ INFORMACE: 298 Úzkorozchodná trať Třemešná ve Slezsku - Osoblaha

SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY

Zveřejněno 13.10.2009 v 20:28 hodin

Copyright 1998-2024 © Luděk Šorm